Вибори 2019
11:29
24 Січня
646

Друкована реклама з інформацією про кандидатів в Президенти України – на що звертаємо увагу

Вибори 2019
Найчастіше громадяни стають свідками порушень під час передвиборчої компанії, коли дивляться на білборди з інформацією про кандидата в Президенти, або коли до рук потрапляє друкована рекламна продукція виборчої компанії. На кожному білборді та на кожному аркуші, окрім інформації про претендента, має бути вказаний тираж та виконавець, який друкував замовлення. Якщо такої інформації немає – це порушення, про яке потрібно повідомити на гарячу лінію або за телефоном 102.
Друкована продукція, а саме плакати, листівки, газети з інформацією про кандидатів на президентський пост, друкується за рахунок  фінансування з виборчих фондів. Для цього передбачена окрема стаття – агітаційні витрати на друковану продукцію, рекламу в засобах масової інформації, публічні заходи, виступи, концерти, мітинги.
11 січня у Тернополі зафіксували перше розміщення реклами про претендента на пост Президента з порушенням Закону України «Про вибори Президента України». Про порушення повідомили представники громадянської мережі ОПОРА, які зафіксували білборд кандидата на пост Президента Андрія Садового з написом: «Андрій Садовий. Наступ 2019» без вихідних відомостей. 
 
Відповідно до частини 2 статті 212-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення: «Розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».
Інформацію про порушення можна повідомляти громадським спостерігачам.

Репортер : Олена Мудра

 

Контент виготовлено у співпраці з Тернопільським прес-клубом за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.