Вартість проїзду у громадському транспорті Тернополя може зрости вже з 1 жовтня

Тролейбус у Тернополі

Вже з 1 жовтня в Тернополі планують ввести єдиний квиток, з яким можна буде здійснити поїздку з пересадкою в межах 30 хвилин. Також має зрости і вартість проїзду – до 8-10 грн, залежно від методу оплати.

Про це в ефірі Radio Roks розповів начальник управління транспортних мереж та зв’язку міської ради Тернополя Олег Вітрук.

За словами начальника управління, навесні та влітку країною прокотилася хвиля підвищень вартості проїзду в громадському транспорті. Зокрема Олег Вітрук наводить приклади Львова, де, за його словами, тариф становить 10 грн з травня, Івано-Франківська – 8-10 грн з липня та Вінниці – теж 10 грн.

Зрештою, близько місяця тому перевізники Тернополя також заговорили про підвищення вартості проїзду.

«Ми вивчали подані перевізниками розрахунки, опрацювали їх спільно з управлінням економіки, – каже Вітрук і пояснює, що перевізники заклали вартість проїзду у 12-15 грн. – В результаті ми підготували проєкти рішень виконкому «Про забезпечення роботи міського електричного транспорту» та «Про забезпечення роботи міського автомобільного транспорту». В них передбачили оплату за проїзд у розмірі 8 грн при розрахунку соціальною карткою тернополянина, 9 грн – при розрахунку неперсоніфікованою карткою та 10 грн при оплаті карткою, смартфоном чи разовим проїзним квитком».

Разовий проїзний квиток буде новинкою для тернополян. Нововведенням буде й те, що тарифи будуть однаковими як в автобусах, так і в тролейбусах.

«Це так було здавна, що проїзд в електротранспорті завжди дешевший, ніж в автотранспорті. Бо електрика дешевша за бензин чи дизпаливо. На сьогодні ситуація змінюється, вартість електроенергії росте по кілька разів щороку, додалася також оплата за розподіл електроенергії, до того ж дотацій від держави ми не отримуємо, мусимо виживати самі», – пояснює Олег Вітрук.

Тож тепер 8-10 грн доведеться платити незалежно від того, в тролейбусі ви їдете чи в автобусі, натомість на ціну впливатиме спосіб оплати.

Про разовий квиток 

Як пояснив Вітрук, разові квитки треба буде придбати у терміналах до поїздки.

«Оператори електронних систем якраз завершують роботу з системою EasyPay. У Тернополі вже є близько 140 терміналів самообслуговування, в них можна буде придбати разовий проїзний квиток. Буде окреме віконечко, вносите кошти і купуєте квиток. Він вартуватиме 10 грн», – наголошує начальник міського управління транспорту.

Як зазначив Вітрук, при підготовці тарифів свідомо виключили можливість оплати готівкою в громадському транспорті.  Мовляв, це дасть можливість повного обліку всіх коштів, які проходять через перевізників, і допоможе уникнути ситуацій, коли водії видають квиток через раз.

«При оплаті одноразового квитка він друкуватиметься попри бажання водія. Водій не матиме  службової картки, щоб реалізовувати квитки і не матиме права брати готівку», – зауважує Вітрук

Про єдиний квиток

Єдиний квиток дозволить оплатити за проїзд лише раз, щоб доїхати у потрібну точку. Адже, за словами Олега Вітрука, у Тернополі далеко не всі вулиці мають між собою пряме транспортне сполучення, таких є лише 60%.

«Згідно з розрахунками, з будь-якої кінця міста за 15-20 хв можна доїхати до найближчих так званих хабів – точок пересадки. Наприклад, з Корольова на “Дружбу” прямого сполучення громадським транспортом немає. Але з Корольова людина може доїхати до зупинки “Універсам” або до залізничного вокзалу, щоб пересісти в інший транспортний засіб і ним доїхати на “Дружбу”», – наводить приклад начальник управління.

Таким чином єдиний квиток дозволить не оплачувати за проїзд двічі, а впродовж  визначеного часу здійснити пересадку в інший транспортний засіб.

«Зайшовши, до прикладу, в тролейбус, пасажир валідує свій платіжний засіб: електронний квиток, банківську картку чи смартфон. З нього стягують плату за проїзд і видають квиток. Впродовж 30 хв – це мінімальний час для здійснення пересадки – пасажир може вийти з тролейбуса/автобуса і пересісти в іншийтранспортний засіб», – пояснює cистему Вітрук.

Тоді пасажир повинен ще раз провалідувати засіб оплати. Якщо все відбувається  в межах зазначених 30 хвилин, з пасажира плату ще раз не стягуватимуть. Він отримає квиток, але на ньому буде вказано про продовження поїздки.

Коли введуть єдиний квиток, точної дати Олег Вітрук не називає. Орієнтовно озвучив 1 жовтня, однак зазанчив, що все: залежить від розгляду проєктів відповідними структурами та погодження виконкомом.

Довідково:

За словами Олега Вітрука наразі на руках в жителів Тернополя є 135,5 тисяч соціальних карт тернополянина: учнівські, студентські та загальна безоплатна соціальна. Неперсоніфікованих проїзних квитків є близько 60 тисяч.

Містом курсують 172 автобуси та 52 тролейбуси. Працює 10 перевізників. З них 2 комунальних підприємства, 1 ФОП, решта – приватні підприємці.

Автор статті: Ірина Небесна
Теги: