У МОН представили держстандарт освіти для 5-9 класів: що потрібно знати?

У Міністерстві освіти і науки представили новий державний стандарт базової середньої освіти. Новий стандарт презентував під час брифінгу т.в.о міністра Міносвіти Сергій Шкарлет.

Він наголосив, що за стандартом учні здобуватимуть знання, розкриватимуть власні вміння та формуватимуть власні компетентності.

Так, у стандарті чітко затверджені 11 основних компетентностей для школярів.

  • вільне володіння державною мовою;
  • здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
  • математична компетентність;
  • компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
  • інноваційність;
  • екологічна компетентність;
  • інформаційно-комунікаційна компетентність;
  • навчання впродовж життя;
  • громадянські та соціальні компетентності;
  • культурна компетентність;
  • підприємливість і фінансова грамотність.

Також держстандарт детально визначає вміння школярів: читання з розумінням, висловлення власної думки в усній та письмовій формі, критичне та системне мислення, логічне обґрунтування власної позиції, креативне мислення, уміння керувати власними емоціями, уміння приймати рішення та розв’язувати проблеми тощо.

За словами Шкарлета, типовий навчальний план буде варіативним − вчителі самі зможуть обирати предмети та інтегровані курси в інтересах своїх учнів. Натомість батьки, які теж є учасниками освітнього процесу, зможуть відстежувати навчання власних дітей.

Т.в.о. міністра освіти наголосив, що школи також мають бути забезпечені всім необхідним: підручниками, посібниками, у тому числі, електронними.

За словами заступниці міністра освіти і науки Любомири Мандзій, цього року п’ятикласники, які пішли до школи у 2017 році, будуть працювати за новими програмами «Нової української школи».

«А з 2022 року всі учні, які перейдуть у 5 клас (це будуть випускники початкової школи, вони пішли у школу в 2018 році) − вони будуть вже працювати і навчатися за новим державним стандартом базової середньої освіти. Основна зміна як і у початковій, так і у базовій освіті, полягає у тому, що ми оцінюємо результати навчання не лише за сумою знань, а перш за все відстежуємо навчальний поступ дітей», − сказала Мандзій.

Теги: