Останнім часом в Україні ми все частіше чуємо про соціальне підприємництво. Що це таке, для кого воно, чи є сенс займатись ним – про все це можна було дізнатись напередодні. І навіть спробувати подати заявку на участь в цьому процесі.
12 липня в Тернополі провели «Гараж ідей» для соціального підприємництва. Активісти з Тернополя і Хмельницького прийшли зі своїми соціально-бізнесовими ідеями. Гасло «гаражів ідей»: прийди з проблемою – вийди зі стартапом. Основне завдання – навчити вирішувати соціальні проблеми бізнес-методами.
Спочатку слухачі ознайомились з тим, що таке соціальне підприємництво, чим воно відрізняється від звичайного бізнесу, від громадського активізму і благодійності. Також дізнались, які соціальні проблеми найбільше хвилюють тернополян і мешканців інших міст України. Потім всі бажаючі мали змогу поділитись ідеями своїх соціальних підприємств. Авторів найкращих задумів соціального бізнесу запросили на осінній дводенний хакатон, щоб розвинути ідеї у бізнес-моделі.
Тарас Думенко, менеджер із розвитку бізнесу консалтингової компанії CIVITTA, який проводив цей тренінг, зазначив, що їхньою метою є залучення активних громадян з хорошою мотивацією до вирішення соціальних проблем в місті. Також він висловив надію, що чимало життєздатних ідей пройде хакатон, і вони будуть прикладами для всієї країни.
Співорганізаторами цього заходу є Молодіжний Центр Тернопіль. Його виконавчий директор Святослав Абрам’юк вважає, що проблемою є те, що в розвитку соціального підприємництва в Україні більше акцентують увагу на соціальній складовій, а не на бізнесовій і підприємницькій. Каже, що для розвитку соціального підприємства дуже потрібні гроші – тоді воно буде успішно функціонувати і розвиватись. Святослав Абрам’юк повністю підтримує подібні заходи, надіється, що в результаті кращі ідеї, які презентувались на цій події, матимуть можливість втілитись в життя.
Ось опис трьох ідей-переможців:
- Кол-центр «СІМКА» – телефонні опитування. Соціальне підприємство працевлаштує людей з інвалідністю, або тих, які в силу певних обставин змушені працювати вдома або ж неповний робочий день.
- Міні теплиця «Мій крок» – вирощування зелені й овочів у тепличному екологічному середовищі на продаж. На підприємстві зможуть працювати і заробляти навіть школярі, випускники інтернатних закладів, дитячих будинків сімейного типу, молодь у потребі, молоді мами.
- Кав`ярня «EcoCup» – cупи в їстівних стаканчиках, напої без використання одноразового посуду, еко-товари. Місія підприємства – дати можливість людям споживати їжу та напої з користю для себе та природи.
«Гараж ідей» – базовий формат навчальних заходів проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект втілює консорціум із семи організацій громадянського суспільства України, Литви та Латвії на чолі з Українським форумом благодійників.
Тернопільський IdeaGarage –дванадцятий і останній цього року захід такого типу. «Гаражі» відбувались упродовж червня-липня в Києві, Чернігові, Рівному, Кропивницькому, Херсоні, Черкасах, Кривому Розі, Запоріжжі, Луцьку, Чернівцях і Житомирі. Наступного року за цією ж методикою працюватимуть 12 інших міст України.
Фото автора
Автор: Галина Жук