Публікації
17:14
16 Травня
1650

Пального вистачатиме для критичної інфраструктури, решту поки просять користуватися громадським транспортом

Публікації

Проблемне питання дефіциту пального помалу зрушилося з місця, попри складну ситуацію з імпортом. Для критичної інфраструткри його вистачатиме.

Принаймні так описує ситуацію очільник Тернопільської обласної військової адміністрації Володимир Труш в ефірі Radio Rocks.

За словами Труша, 82% пального в Україну раніше заходило імпортом, однак лише 5% завозили автомобільним транспортом. Тепер до цієї проблеми додалася ще й знищена відповідна інфраструктура для його зберігання. Очільник ОВА порівнює поточну логістичну проблему з пальним із роками Другої світової і наводить різні причини, що всі разом впливають на виникнення дефіциту.

«Уряд регулює ціну. Тобто, тим, хто завозить [пальне], невигідно продавати за такою ціною. Ніхто ж не каже продавати в мінус. Але це війна, до війни заробили всі? Всі. Зараз треба це зробити [продавати за ціною, встановленою на рівні держави]. Треба думати про армію. Якщо є техніка, її треба заправляти», – пояснює очільник військової адміністрації.

Крім того, не варто забувати про сільське господарство, що також потребує пального. Як розповідає Володимир Труш, посівна в області вже добігає кінця. Великі аграрії питання з пальним вирішили ще до початку весни. Вони мали можливість проплатити за дизель ще тоді, тож мають його у достатній кількості.

«За тиждень-два, думаю, ситуація зміниться. Чи буде достатньо пального? Доки йде війна, його ніколи не буде достатньо. Його вистачатиме, щоб працювала критична інфраструктура: медики, силовики, правоохоронці. Думаю, якщо «відпустять» ціну на пальне, то й для населення його теж буде досить. Але чи варто вам використовувати авто, щоб проїхатися містом? В Тернополі немає [поняття] «далеко». Ми вже розглядаємо авто не як розкіш, а як засіб пересування. Чи не кожна сім’я його має. Однак використовуйте його менше, ходить громадський транспорт. Треба дати державі можливість розв’язати проблему з пальним, завізши його з Польщі», – пояснює ситуацію Володимир Труш.

Водночас як пише Економічна правда, найближчими днями на українському кордоні один із пунктів пропуску розпочне роботу лише для ввезення пального в країну.

Про це заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм розповів у ході експертної дискусії, організованої Економічною правдою та CASE Україна.

Внаслідок перевантаженості прикордонних пропускних пунктів затримується рух для вантажівок із пальним, адже попри їхню першочерговість не завжди існує фізична можливість її забезпечити.

«Є домовленість з прикордонною службою: найближчі дні реалізувати питання того, що один з пропускних пунктів буде тільки для палива – тобто там буде паливна смуга зроблена», – розповів Найєм. Водночас він не уточнив, про який саме пункт чи кордон із державою йдеться, аби не створювати зайвого ажіотажу.