Подарунки від світового бренду лише за участь в опитуванні – фейк!

Ну хто б із нас не хотів, всього лише натиснувши кілька разів кнопку телефону, безкоштовно отримати подарунок від світового бренду? Проте це не означає, що потрібно, як на амбразуру, кидатися на черговий «лист щастя». Краще переконатися, чи й справді такі подарунки можна отримати тільки за участь в опитуванні.  Щоб вберегти вас від гачка аферистів, наші фактчекери перевірили, чи роздають представники брендів свої товари безкоштовно.

ВЕРДИКТ: ФЕЙК

ДОКАЗИ І АРГУМЕНТАЦІЯ:

Повідомлення про те, що українцям готові безкоштовно роздавати кросівки, одяг та рюкзаки світового бренду Adidas, активно поширюють у месенджері Facebook .

Як там пишуть, для цього треба просто відповісти на 4 запитання. Проте на відповіді у вас є трохи менше 5 хвилин. Начебто нічого підозрілого, адже у поясненні йдеться, що «це опитування має на меті покращити якість обслуговування наших користувачів, і ваша участь буде винагороджена на 100%».

Проте вже перше запитання має викликати сумнів у потенційного користувача – «ви самка чи самець?»  — хочуть знати організатори псевдорозіграшу. Інші запитання стосуються вашого віку та оцінки якості обслуговування покупців бренду Adidas.

Але, відповівши на усі ці запитання, приз ви не отримаєте. Бо спочатку маєте серед декількох коробок на фото вгадати ту, в якій цей приз захований. Наш «подарунок» – це кросівки. Проте, щоб отримати його, ми маємо за 500 секунд поділитися інформацією про цей розіграш із 20-ма друзями або у  5 групах в  Facebook.

Так ви починаєте розсилати спам. Далі процес продовжується, і  він, схоже, безконечний. Після виконання одного завдання вам дають наступне, наприклад, встановити додаток – також за обмежений час.

Якщо ж зайти на офіційний сайт Adidas, то там ніякої інформації про такий розіграш немає.  Адресний же рядок самого опитування  містить якусь абракадабру, що аж ніяк не викликає довіри.

Варто звертати увагу і на коментарі до таких «розіграшів». Так під опитуванням є відгуки Саллі Халл, Марвіна Аллена, Кейсі Деніелс, Вальтера Гофмана, Трейсі Шмелер та інших користувачів, які пишуть … українською мовою. Окрім того, жінки чомусь коментують у чоловічому роді – «виграв», а не «виграла». Все це свідчить про  несправжність коментаторів та комп’ютерний переклад тексту.

Тож, перш ніж виконувати усі вимоги «світових брендів», перевірте, чи справді вони щось розігрують. Адже подібні розсилки роблять ті, хто полює за вашими даними, або хочуть встановити зловмисні додатки на ваш телефон, отримавши таким чином доступ до ваших контактів.

Матеріал підготований командою фактчекерів Тернопільського прес-клубу за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Теги: