Аналітика передвиборчої діяльності від Центру Суспільних Досліджень ПОЛІС

В передвиборчий час дуже актуальною є проблема стеження за ходом виборчої кампанії. В Україні існує чимало організацій з такими функціями. Про роботу однієї з таких організацій – тернопільського Центру Суспільних Досліджень ПОЛІС – розповів його директор Ігор Процик.

Моніторинг передвиборчої кампанії Центр проводить з самого її початку – з кінця грудня, каже Ігор Процик. За цей період їхня організація біля 30 разів зверталася з зафіксованими порушеннями до поліції. Порушеннями були, зокрема, розміщення білбордів без вихідних даних від замовників.

Також серед порушень зафіксували тривалу рекламну кампанію кандидатів ще до початку виборчого процесу – практично з літа минулого року. Нагадаємо, що кандидати мають право вести передвиборчу агітацію після того, як вони зареєструються як кандидати.

«Фіксувалися й розміщення передвиборчої агітації на будівлях органів державної влади і місцевого самоврядування, – каже Ігор Процик. – Така агітація була на будівлі будинку культури Залізничник в Тернополі, також в приміщенні Бережанської районної державної адміністрації було розміщено постер одного з кандидатів на посаду Президента України.»

Багато «джинси» є в газетах, особливо в районних, наголошує директор Центру. «Джинса» – це політична непромаркована реклама.

Окрім моніторингу Центр Суспільних Досліджень ПОЛІС має дозвіл від ЦВК на проведення спостережень в день виборів Президента України. Зараз саме проводиться набір офіційних спостерігачів від цієї організації.

Так як в Тернополі проживає велика кількість студентів, то з ними працівниками даної організації проводиться велика роз’яснювальна робота. Молодь проживає в гуртожитках, і вона повинна знати, як перевірити себе в списках виборців, як проголосувати не за місцем прописки а за місцем проживання і т. д.

Також Центр Суспільних Досліджень ПОЛІС не обходить своєю увагою питання голосування тих, хто поїхав за кордон – з ними теж ведеться роз’яснювальна робота.

 

Репортер: Галина Жук

Контент виготовлено у співпраці з Тернопільським прес-клубом за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.