Як шоумен з Тернопільщини Сергій Притула завдяки маніпуляціям ЗМІ «став» новим мером Києва

Відомий телеведучий і волонтер з Тернопільщини Сергій Притула цього року вирішив податися у політику і балотувався на позачергових виборах до Верховної Ради у списках партії Святослава Вакарчука «Голос».

І хоча до парламенту зі своїм 30-ти місцем у списку шоумен так і не потрапив, проте ЗМІ не перестають писати про нього саме у політичному аспекті. Зокрема, днями Інтернет-простір облетіла новина із кричущими заголовками про те, що Притула може стати новим мером Києва. Чи не «перегинають палку» медіа у своїх публікаціях, з’ясовували фактчекери.

МЕСЕДЖ: Сергій Притула має всі шанси стати мером Києва/ Сергій Притула може стати мером Києва

ВЕРДИКТ:  ПРАВДА з ознаками МАНІПУЛЯЦІЇ 

ДОКАЗИ ТА АРГУМЕНТАЦІЯ:

Після інформації про рішення звільнити Віталія Кличка з посади голови КМДА і політичні експерти, і ЗМІ навперебій намагаються висунути гіпотези, хто ж стане новим очільником столиці.

І ось днями місцеві та всеукраїнські онлайн-видання поширили інформацію про те, що ведучий зі Збаража Сергій Притула чи то «може стати новим мером Києва», чи то «може стати новим мером Києва» зі знаком питання, а також про те, що «має усі шанси» стати мером Києва.

У публікаціях вони посилаються на інформацію із сайту «Повінь», яке в свою чергу переповідає пост, що у Фейсбуці оприлюднив політичний експерт Валерій Пекар.

У своєму блозі політичний експерт наводить статистичні дані Соціологічної групи «Рейтинг» і  звертає увагу саме на рейтинг Сергія Притули.

Так, згідно із соцданими, Притула посідає друге місце, програючи більше 7% екс-меру Києва Віталію Кличку. Чи можна вірити таким даним? Соціологічна група Рейтинг входить до Соціологічної Асоціації України, а також відсутня у переліку «Бази псевдосоціологів».

Проте Валерій Пекар не пророкує Притулі крісло мера. Це – вже здогадки самих ЗМІ, щоб своїми заголовками із претензією на сенсацію збільшити перегляди публікацій.

Тому Притула, можливо, і має шанси стати мером столиці завдяки своїй популярності, впізнаваності, волонтерській та громадській діяльності тощо, проте публікації у ЗМІ з цього приводу місять швидше маніпулятивний характер, ніж інформаційний. Бо 7% – це все-таки великий відрив, по-перше, а, по-друге, це – лише соціологічні дані, які не завжди адекватно відображають справжні настрої всієї країни чи окремого міста.

Матеріал публікується за сприяння фактчек-проекту “БезБрехні”

Теги: