Із тролейбусами, але без маршруток: як пережив Тернопіль день без приватних перевізників

6 листопада на вулиці Тернополя зранку не виїхала жодна маршрутка. У такий спосіб приватні перевізники та водії протестували проти скасування нових тарифів, уведених із 1 листопада. Тоді тарифи зросли майже удвічі. Якщо раніше тролейбусом із будь-якою карткою – «Файною» чи неперсоніфікованою – можна було проїхати за 4 гривні, а при розрахунку готівкою – за 5, то з листопада – за 6 грн. «Файною карткою», за 7 грн. неперсоніфікованим е-квитком і за 9 грн., якщо розраховуєтесь готівкою. У тролейбусах в усіх випадках проїзд за старими і новими тарифами був дешевшим на одну гривню.

Нові тарифи протрималися п’ять днів.

Тролейбуси та комунальні автобуси маршруту №1а зранку їздили переповненими. Лише вдень, коли більшість тернополян та приїжджих дісталися до місць призначень, у наявному громадському транспорті вже не доводилося тіснитися, причому із зупинок тролейбуси та автобуси №1а забирали всіх, кому треба було їхати у потрібному напрямку.

Від ранкової години-пік і приблизно до 11:00 у Тернополі спостерігалося значно більше приватних автомобілів, ніж зазвичай, а тому на головних вулицях у напрямку центру міста були чималі корки. Очевидно, ті водії, які власним транспортом користувалися рідко, користувалися сповна. Проте ближче до обіду кількість авто значно зменшилась, практично всюди можна було вільно проїхати.

Після обіду на вулицях міста таки з’явилося кілька приватних автобусів – на маршрутах №22 і №23.

Увечері практично повторилася ситуація із заповненістю тролейбусів та комунальних автобусів та кількістю автомобілів на вулицях міста. Цього разу всі роз’їжджалися по домівках.

У цей час ми спитали тернополян, які на зупинках очікували на громадський транспорт, – що вони думають про відсутність маршруток та чи готові вони платити за проїзд за новими тарифами.

Юлія, студентка: «Я трішки негативно ставлюся до того, що не виїхали маршрутки, оскільки довелося пропустити пару. Якщо вони й у наступні дні не виїдуть – буду ходити пішки, або просити батьків, щоб підвезли. Щодо нових тарифів, то вважаю, що вони були зависокими, порівняно з іншими містами. Взагалі – найвищими в Україні. Проте якщо тарифи таки зростуть, то доведеться платити».

Віктор, їздить на роботу: «Треба закупити комунальний транспорт, а не надіятися на приватних перевізників».

Катерина, студентка: «Я рідко користуюся громадським транспортом. Проте я вважаю, що підняття цін є невиправданим. Якби в нас були нові маршрутки, в хорошому стані, то я б іще зрозуміла. А коли вони в такому поганому стані – підняття тарифів є нелогічним. Наразі тарифи, вважаю, потрібно залишити такими як є. А якщо вже піднімати їх, то треба закупити нові маршрутки».

Аня, молода мама: «9 гривень – це задорого для нашого міста. Тарифи потрібно залишити на тому рівні, що є».

Наталія, їздить на роботу: «Їжджу маршрутками, живу на «Алясці». Проте сьогодні я пройшла велику відстань пішки, потім, коли запізнювалась, замовила таксі. А зараз я маю час, то чекаю – можливо приїде тролейбус. Хочу, щоб проїзд і надалі був по 5 гривень, а якщо з проїзним – то 4 гривні. Нові тарифи мене не влаштовують, тому що Тернопіль є маленьким містом, тут невеликі відстані. Тут немає таких супер-умов, щоб ставити 9 гривень за проїзд. У великих містах відстані великі, тому там можуть бути вищі ціни».

Тим часом приватні перевізники не хочуть працювати за старими тарифами. Коли вони досягнуть компромісу із міською владою та тернополянами, і чи це станеться взагалі – побачимо згодом.

Автор: Антон Марчевський