В Україні вперше створять центри підтримки інклюзивної освіти – Уряд прийняв відповідну постанову

Джерело: www.kmu.gov.ua

Фото: pik.cn.ua

Уряд визначив, як будуть створені та працюватимуть центри ресурсної підтримки інклюзивної освіти в Україні. Відповідну постанову прийнято під час засідання Кабінету Міністрів.

Такі центри з’являться в Україні вперше. Вони забезпечуватимуть навчання вчителів шкіл та фахівців Інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ), підвищення їх кваліфікації.

Окрім цього, установи проводитимуть аналітичну роботу. Так, вони визначатимуть, як впливає раннє втручання на розвиток дитини з особливими освітніми потребами, як визначити кращу програму розвитку для дитини тощо.

Враховувати будуть також побажання батьків. Наприклад, щодо вибору місця та форми навчання.

Центри будуть розміщені у кожній області на базі Інститутів післядипломної освіти. Їхня підтримка буде доступною впродовж усього року.

«Створення подібних центрів безперечно сприятиме підвищенню якості інклюзивного навчання. Ми чудово розуміємо, що підтримка в інклюзії потрібна не лише дітям та батькам, але й педагогам», – наголосила генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова.

Вона додала, що центри підтримки будуть збирати інформацію щодо стану інклюзивної освіти, розроблюватимуть програми підвищення кваліфікації для педагогів ІРЦ тощо.

«Центри надаватимуть консультативно-методичну допомогу, крім ІРЦ, ще й іншим установам: соціального захисту населення, закладам охорони здоров’я, посадовим особам облдержадміністрацій, представникам органів місцевого самоврядування та громадським об’єднанням, а також батькам чи законним представникам дітей», – зауважила очільниця директорату.

Крім цього, фахівці центру проводитимуть різноманітні семінари та тренінги не тільки для педагогів, але й для громадськості. За словами Лариси Самсонової, така просвітницька робота центрів сприятиме підвищенню толерантності у суспільства до людей з інвалідністю.

Нагадаємо, що МОН закупить сучасні тести, що допоможуть складати кращі програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами. Таке рішення також прийняте на засіданні Уряду.