В Тернополі пройшов лекторій на тему «Креативні індустрії у публічному просторі»

Людмила Ничай – координатор проектів ГО «Конгрес Активістів Культури», а також куратор проектів «Мистецької резиденції імені Назарія Войтовича». Спільно з ГО Молодіжний центр розвитку «Міст» вони всі разом створили програму, мета якої допомогти студентам Тернопільського кооперативного торгівельно-економічного коледжу, де навчався Герой Небесної Сотні Назарій Войтович, визначитися в своїй професії і знайти додаткову інформацію для розвитку свого творчого потенціалу. В рамках даного проекту заплановано низку майстер-класів і лекцій. Творчі майстер-класи є як для дітей, так і для дорослих. Сюди входять заняття з ліпки, малювання, кераміка, створення мультфільмів. Програма відбувається за підтримки Тернопільської ОДА, ГО “Родина Героїв Небесної Сотні”, ГО “Конгрес Активістів Культури”.

6 червня на території коледжу проводився лекторій на тему «Креативні індустрії у публічному просторі». А 7 червня в селі Травневе, Збаразького району теорія вже перейде в практичну площину – студенти коледжу будуть розробляти план проекту публічного простору. Тобто, території, де можна буде спільно обговорювати якісь теми, читати вірші, малювати, показувати вистави тощо. Завтра це буде відбуватися на свіжому повітрі поруч з Резиденцією. Залучатися будуть і місцеві жителі, і гості. Проведуть цей ворк-шоп разом із архітектором Сергієм Ковальовим. Будуть розробляти план, який планують втілити до кінця літа.

Отже, сьогодні в Тернопільському кооперативному торговельно-економічному коледжі в рамках цього проекту відбулось три лекції. Ярослав Белінський, графічний дизайнер, розповів студентам про «Мистецтво у публічному просторі, його вплив на розвиток міст». Він наводив приклади художників, які його надихають, і чиє мистецтво є суспільно-значимим і суспільно-впливовим. Своїм мистецтвом ці художники привертають увагу громадян, чи влади різних країн до життєво-важливих проблем. Також Ярослав Белінський розказав що таке мурали, і який вплив вони мають на життя містечок і громади. Мурали почали набирати популярності, коли було зруйновано Берлінську стіну – потрібно було хоч якось прикрасити стіни сірих радянських будинків Східного Берліну… Ярослав Белінський назвав ще декілька міст, які відомі своїми муралами, зокрема, місто Лодзь в Польщі.

Наступним лектором був Тарас Доненко, який розповів про брендинг територій. Півроку він працює над соціальним брендингом для малих містечок і сіл. Зокрема, розробив бренд для села Травневе, Збаразького району, для містечка Славське, Львівщина. Тарас каже, що бренд – це цінності, які несе конкретна фірма або місто. Бренд якоїсь торгівельної марки відрізняється від бренду території. Бренд марки затверджує власник тієї фірми, яка виробляє даний товар. Щодо бренду території, то тут треба враховувати думки і мешканців території, і туристів, і інвесторів… Потрібно враховувати той факт, що, коли задіяна велика кількість людей, то можуть бути ті, які будуть незгодні з результатом. Територіальний бренд базується на ідентичності, каже Тарас Доненко.

Людмила Ничай розповіла студентам про DIY у публічному просторі. DIY (D. I. Y. від Do It Yourself — «зроби це сам») – це створення якихось речей своїми руками, які не мають масового виробництва і комерційної мети. Пані Людмила розповіла про історію створення їхньої організації – «Конгресу Активістів Культури». Вона з’явилася в 2014 році з метою покращення роботи Міністерства культури. На перший Конгрес було зібрано 200 учасників по всій Україні. Це були люди, які щось робили в своїх містах і селах в галузі культури. Також від Людмили Ничай можна було почути цікаву розповідь про те, як створювалась «Сквер Небесної Сотні» в Києві. А також про створення публічного простору «Самосад» в Києві, на Подолі. Для загального розвитку Людмила Нечай порекомендувала сайт TransArtists. Це сайт про мистецькі резиденції по всьому світу.

Репортер Галина Жук

Фото автора

 

Теги: