Опубліковано:

Діти з особливими освітніми потребами мають навчатися у загальноосвітніх закладах

До 1 вересня 2018 року у кожному районі Тернопільської області повинні створити інклюзивно-ресурсні центри. Діти з особливими освітніми потребами зможуть навчатися у школах за місцем проживання у загальноосвітніх класах, де в разі необхідності, їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі так і з перепланування школи, класів, програм діяльності аби всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Про особливості інклюзивної освіти, нововведення, процес навчання та соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами розповіла начальник управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації Ольга Хома у програмі «Файний ранок» в ефірі обласного радіо.

«Діти, які мають особливі освітні потреби, якщо це не є складні форми, однозначно мають навчатися у загальноосвітніх навчальних закладах. У нас інклюзивна освіта почала впроваджуватися досить недавно і для того, щоб вона запрацювала як повноцінний механізм, потрібно не один рік. До цього більшість дітей, які мали особливі освітні потреби, перебували в інтернатних закладах, навіть якщо це були нескладні нозології. Протягом 2017 року в області відкрили понад 90 класів для дітей з різними нозологіями», – зазначила Ольга Хома.

За її словами, наразі у Тернопільській області близько 25% дітей з особливими освітніми потребами залучено до інклюзивної освіти.

«Є певний опір педагогічних працівників, які не готові працювати з дітками, які мають особливі освітні потреби. Тому ми хочемо довести вчителям, що після навчання у здоровому класі з великою кількістю учнів, які розвиваються згідно свого віку, ці діти досягають великого успіху. Який старт дітки отримають у початковій ланці, з таким вони і надалі працюватимуть. Це не тільки саме навчання, а й впевненість у собі тієї дитини, яка себе дискомфортно почувала у дитячому суспільстві. Коли дитина отримує стимул до навчання, спілкування зі здоровими дітьми, вона себе почуває надзвичайно впевнено», – наголосила Ольга Хома.

Також вона підкреслила, що інклюзивна освіта передбачає навчання дитини у класі, де працює один педагог. Допомагати йому може асистент: «Якщо це учень початкової школи, то з ним трішки легше працювати. Якщо ми говоримо про середню ланку чи старшу, то зрозуміло, що з цією дитиною складніше працювати, більше потрібно спілкуватися з вчителями, які викладають окремі предмети і власне допомагати цій дитині. Тому не усі погоджуються іти працювати асистентом вчителя і допомагати таким діткам. Індивідуальна робота – це додаткове навантаження на педагогічного працівника, але рівень навчання і соціалізації тоді буде іншим».