Опубліковано:

Потоки біженців у Європу стимулювалися неправдивою інформацією у ЗМІ про принади життя в Німеччині

e6647fb82aeecc34ece7d6ba125

Інформація транслювалася через соцмережі й арабомовні ЗМІ, серед них і Russia Today.

Провідні арабомовні ЗМІ – “Аль-Джазіра”, “Аль-Арабія” – і Russia Today стимулювали потік біженців у Німеччину, пропагуючи добре прийняття і подальше безбідне життя на новому місці.

Про це йдеться в розслідуванні «Біженці в Німеччині охоплені брехливими обіцянками» на Deutschlandfunk (Німецьке Радіо).

Автори матеріалу за результатами моніторингу інформаційного простору зауважили, що серед арабомовної аудиторії в соцмережах і новинах ЗМІ поширювалася недостовірна інформація про Німеччину. Зокрема, що німецька держава дає мігрантам автомобілі, гарні робочі місця і квартири. Або що новоприбулим біженцям видають відразу 6 тисяч євро підйомних, а потім платять ще по 670 євро щомісяця, якщо хтось не знайде роботу.

Спотворений образ Європи і Німеччини посилюється саме через ці відео. На одному з таких відеокліпів сирієць Адам Кадоруа ходить перед автомобілем – створюється враження, що в Німеччині кожному біженцю дають такий автомобіль. “Вони дали мені “Ауді”, хоча я хотів “Мерседес”. Але вони не дали мені “Мерседес”, а “Ауді” 2010 року”, – говорить він і закликає всіх приїжджати в Німеччину

«На образ Німеччини вплинуло не тільки приватне відео в Інтернеті. Є також великі телестанції, як “Аль-Джазіра”, “Аль-Арабія” або арабська служба “Russia Today”, які поширювали неправдиві новини про життя в Німеччині. Наприклад, “Аль-Арабія” й арабська служба “Russia Today” розповідали, що Німеччина платить кожному біженцю по 670 євро на місяць”, – йдеться в статті.

dostoprimechatelnosti_germanii_top-5

Для багатьох біженців ці повідомлення не є основною причиною втечі в Німеччину – оскільки більшість шукає притулок від війни і переслідувань у своїх країнах. Проте неправдива інформація спокушає навіть людей з безпечних країн. І такі випадки не поодинокі.

Цю проблему визнало навіть Агентство у справах біженців ООН. Тут цілий відділ тепер працює над проблемою перебільшеного позитивного іміджу Європи в Інтернеті і систематично аналізує соціальні мережі та ЗМІ на предмет чуток і хибних повідомлень. Меліта Сунжич, керівничка цього відділу, який зараз базується у Відні, підтверджує, що Європа в очах біженців – така сама мрія, як і Америка в 19 столітті.

«Ми бачимо це в різних соціальних ЗМІ, які дивляться сирійці, афганці, а також люди в різних африканських країнах. Вони розповідають, що якщо ви приїхали в Європу, то ви тут негайно отримаєте роботу, житло, соціальну допомогу, отримаєте можливість вчитися, знайдете безпеку”, – говорить вона.

За її словами, основними джерелами чуток є контрабандисти і торговці людьми – вони найбільше зацікавлені у великих потоках біженців, оскільки це серйозний бізнес. Другим джерелом є вже прибулі в Європу люди, які фотографуються або знімають відео красивого життя і відправляють їх рідним чи розміщують у Фейсбуці, перебільшуючи ситуацію.

LB.ua © 2015. Проект Інституту Горшеніна
http://ukr.lb.ua/news/2016/07/25/340889_potoki_bizhentsiv_ievropu.html
25.07.2016