За наклеп щодо соціологів з НАН України на «24 канал» можуть подати до суду

Опубліковано:

Недостовірною, наклепницькою і такою, що завдає шкоди репутації. Такою соціологи з Центру з інформаційних проблем територій Національної академії наук України назвали інформацію, що поширив 8 жовтня у своєму відеосюжеті «24 канал». У ньому ставиться під сумнів фаховість директора Центру Петра Жука.

Фрагмент сюжету «Телеканалу новини «24»»: «Соціолог, який запевнив у перемозі одного з кандидатів у Тернополі вже у першому турі, неодноразово подавав неправдиві прогнози. Зокрема у жовтні 2009 року він стверджував, що одним із фаворитів на виборах Президента у Львові є Віктор Янукович. А щоб тернополяни повірили цього разу, під соцопитуванням розміщений і прогноз синоптика, який прогнозує, що діючий мер переможе відразу 25-го жовтня».

На думку соціологів та медіаекспертів, даний відеосюжет є реакцією телевізійників на оприлюднення 6 жовтня їхнього соціологічного дослідження, згідно якого понад 56 з половиною відсотків вже у першому турі набирає діючий міський голова Тернополя Сергій Надал.

Андрій Романчук, експерт з конституційного та медіаправа: «Телеканал порушив ряд статей закону «Про телебачення і радіомовлення», оскільки інформація повинна була бути об’єктивною. А об’єктивна – вона повинна бути доказана, в першу чергу. Кажучи про те, що «неодноразово він брехав», що ми показували недостовірну соціологію, – потрібно було показати, конкретно яку: такі вибори – було таке. Ми говорили одне, а вийшло насправді… Тому це все зводиться до того, що це було просто по-чорному зроблено і наклепницькими діями».

Роман Соломонюк, заступник директора Центру з інформаційних проблем територій НАН України: «Я нагадаю, що у 2009 році Центр  спрогнозував, що обласної ради пройде «Українська народна партія» з результатом 8,1%. УНП тоді, здається, набрала 7,99%. І по списках цієї політичної сили до Тернопільської обласної ради нинішній кандидат від «Самопомочі» Тарас Пастух, який став депутатом облради… Тоді ці люди успішно користувалися цими соціологічними даними і стверджували, що вони є коректними. А сьогодні, коли просто показали об’єктивну ситуацію, відбулося таке очорнення».

Соціологи та експерти здивовані, чому структуру, яка підпорядковується Національній академії наук України і працює же багато років, називають «маловідомим центром».

Фрагмент сюжету «Телеканалу новини «24»»: «Загалом, каже політичний аналітик, тернополянам не варто довіряти соцопитуванням, зробленим маловідомими центрами і в останні дні перед виборами».

Андрій Романчук, експерт з конституційного та медіаправа: «Даний сюжет був 8 числа, а самі вибори – 25-го. Тут, знову ж таки, брехлива інформація, тому що самі вибори – не 8 жовтня і не 10-го».

Соціологи вже попередили керівництво телеканалу: якщо до 25 жовтня він не спростує інформацію, поширену в сюжеті, то Центр з інформаційних проблем територій Національної академії наук позиватиметься на телевізійників до суду.

Репортер, відеомонтаж – Антон Марчевський, камера – Юрій Різник.

«ТМЦ.ІНФО», 21 жовтня 2015 року.