Опубліковано:

В Тернополі відбувся концерт піаніста Дмитра Онищенка

У Тернопільській філармонії виступав молодий піаніст Дмитро Онищенко. Акомпонував йому симфонічний оркестр обласної філармонії.

Програма концерту складається із двох напрямів. Один із них має в основі фортепіанні мініатюри, що писалися для дітей із дидактичною ціллю, але при тому залишаються високомистецькими творами. Ця частина програми містить твори Й. С. Баха, Р. Шумана, П. Чайковського, К. Дебюссі, С. Прокоф’єва.  Друга частина програми – більші за розміром фортепіанні твори: віртуозні та технічно складні варіації на тему Паганіні оp. 35 Йоганнеса Брамса та Друга соната для фортепіано Сергія Рахманінова. Програма складається з двох відділів, і подубована за принципом руху від простого до складного.

У другому відділі звучало кілька п’єс із “Дитячого альбому” Чайковського, написані великим російським композитором Петром Чайковським для глухонімого вихованця брата композитора –  Колі Конраді. Іншим фактором, який спричинив появу “Дитячого альбому” були зустрічі і враження від співу вуличного хлопчика-співака Вітторіо у Флоренції. Також інспірований Шуманівським “Дитячим альбомом”, Чайковський написав свій власний цикл, який має декілька сюжетних ліній. Перша із них пов’язана з пробудженням дитини і початком дня, і це одна із п’єс, яку слухачі зможуть почути; ще одна п’єса — “Марш дерев’яних солдатиків” із характерними ритмами, своєрідним розшаруванням палітри тем та ігрової тематики. В циклі є міні-трилогія, що присвячена ляльці, на концерті прозвучить “Хвороба ляльки”. Танцювальний настрій Дмитро Онищенко подарує слухачам завдяки “Польці”. Звучатиме також і, мабуть, найбільш відома п’єса із альбому – “Старовинна французька пісенька”, яка нав’язує до французької народної музики. “Італійська пісенька” вносить елементи італійської вишуканості. Іще один венеціанський мотив сонячної Італїі можна почути у п’єсі “Катеринник співає”. Завершити цикл, зовсім не без підстав, Д. Онищенко вирішив п’єсою “У церкві”. Власне, нею закриває свій цикл Чайковський. Таким чином, перший  і останній номери  з’єднуються так званою аркою, підкреслюючи урочистість просвітленого, релігійного характеру.

 

Головним диригентом концерту був заслужений діяч мистецтв України Мирослав Кріль.