«Вуличний ринок» зібрав талановитих кухарів, майстрів хенд-мейду, танцюристів

Опубліковано:

Минулими вихідними у парку імені Шевченка панувала особлива атмосфера. «Вуличний ринок» зібрав талановитих кухарів, майстрів хенд-мейду, танцюристів та тих, хто просто бажав цікаво відпочити. Соціальна мета проекту – побудова на виручені кошти велопарковок. Організатори запрошували учасників усіляко проявити свої таланти.

Любомир Шимків, організатор «Вуличного ринку»: «Ми залучили сюди молодь. Молодь торгує, молодь показує якісь свої цікаві ідеї, і таким чином може себе презентувати тернополянам».

Вуличні ринки з кожним роком набувають усе більшої популярності та знаходять безліч прихильників – кажуть організатори. У Тернополі його бажали зробити особливим.

Любомир Шимків, організатор «Вуличного ринку»: «В усіх містах Європи відбуваються подібні фестивалі. Але в кожному місті є якась «ізюминка». Роблять це на закинутих заводах або суто в урбаністичному стилі серед вулиць міста. Ми вирішили, що нашою «фішкою», основою фестивалю будуть молоді талановиті кухарі, які в майбутньому хочуть стати підприємцями, відкрити власну справу. Тому ми зробили на це акцент, відібрали кухарів, відібрали майстрів – і вони тут зараз продають».

На фестивалі можна було скуштувати безліч смаколиків, домашньої випічки та страв приготовлених на грилі. Вулична їжа збирала величезні черги.

Тетяна Мурій, учасник «Вуличного ринку»: «У нас локшина і рис в коробочках. Мабуть найбільше людей цікавить те, що в нас азіатська кухня. В Тернополі в нас тільки «Італія», а тут щось нове, щось свіженьке, в коробочках власна подача, щось цікаве. У нас дуже харизматичний повар! Якби не він – була б менша черга. Кажуть, смачно!»

Майстри продемонстрували тернополянам роботи виконані у різноманітних техніках. Листівки та блокноти, іграшки, прикраси, амулети – усе це можна було не лише придбати, а й дізнатись більше про технологію виготовлення.

Оксана Чмиленко презентувала техніку мокрого валяння.

Оксана Чмиленко, учасник «Вуличного ринку»: «Це роботи з вовни австралійських тонкорудних овець. Дорога техніка, дорогі вироби, що цінні своїми властивостями».

За допомогою цієї техніки можна виготовити прикраси, сумочки, одяг та навіть взуття, головне, як каже майстриня – не зволікати.

Оксана Чмиленко, учасник «Вуличного ринку»: «В тому і складність роботи, що її потрібно зробити в якомога коротші часові рамки. Це є «мокрий» спосіб: вовна змочується мильним розчином. І якщо вона буде довго змочена – з неї виділяється ланолін. І якщо його недостатньо – в подальшому будуть проблеми у звалюванні або виріб взагалі не зваляється».

Надихнувшись працею учасників, відвідувачі могли підібрати й собі справу для душі, будь то кулінарія чи народна творчість.

Олена Мартушевська, учасник «Вуличного ринку»: «Більше цікавлять вже народні ремесла – там, де є людська енергетика. Коли людина вкладає душу – це дуже радує. У теперішній ситуації, коли ми абсолютно не встигаємо за подіями, які відбуваються, для мене це – паличка-виручалочка. Я тут «провалююсь», не маю відліку ні годинам ні дням, ні часу».

Кожен учасник намагався підготувати для фестивалю щось особливе та незвичне.

Максим Лазар, учасник «Вуличного ринку»: «Ми вирішили зробити щось особливе, чого в Тернополі ще немає. Ми цим займаємось вже півроку, але нічого подібного ні в Тернополі, ні на інших фестивалях поки не знаходили. І це стимул для нас розвиватися далі».

За словами декупажниці Олени, вуличний ринок – це найкраща можливість презентувати себе як майстра.

Олена Булик, учасник «Вуличного ринку»: «Привезли ми шкатулочки, ключники, підноси – буквально все, що можна подарувати, придбати для себе, використовувати в побуті і просто насолоджуватись цим. Дуже хочеться, щоб частіше проходили такі події в Тернополі. Адже в нас дуже багато майстрів, які не можуть показати свою продукцію, реалізувати її. Це надзвичайно приємно».

Відвідали фестиваль і керівники міста.

Сергій Надал, міський голова Тернополя: «Я сьогодні тут як гість. Прийшов подивитися, наскільки вдалось проявити ту ідею, яку дали молоді наші підприємці. Дуже гарно, народ ходить, веселиться,  Найголовніше – це позитивна мотивація. Люди хочуть вкласти свій час свої ресурси для того щоб зібрати гроші зробити соціальний проект для Тернополя – побудувати велопарковки. Таке можна тільки вітати, адже це приклад для всього тернопільського бізнесу – як можна заробляти гроші і робити якісь речі, які корисні для твого міста. Ну і «плюс» – це відпочинок для тернополян, можливість гарно провести вихідний день».

Репортер – Вікторія Суздалєва, камера – Роман Федчина, відеомонтаж – Антон Марчевський.

«ТМЦ.ІНФО», 22 травня 2015 року.